Otso täytti perjantaina kaksi vuotta ja samana iltana lähdimme yhdessä Tuijan, Karkin ja Maijan kanssa yöjunalla kohti Tamperetta.  Matka taittui lemmikkiosastolla, jossa kaikkiaan matkusti kymmenkunta karvaista matkustajaa enemmän ja vähemmän karvaisine omistajineen.  Olimme perillä aamulla jo ennen kuutta, joten koirien ulkoilutuksen jälkeen vietimme aikaa asemahallissa muiden yökyöpeleiden seurassa kahvitellen ja eväitä syöden.  Aamupalan jälkeen kävelimme bussipysäkille odottamaan kyytiä Pirkkahalliin.

Pysäkkikuhinaa

Ystävällisen kuljettajan kyydissä pääsimme aivan hallin etuovelle saakka ja sitten alkoikin odottelu...  Gööttikehän arvioitu alkamisaika oli vasta 11.30.  Kävimme pariin otteeseen kehässä ja pöydällä harjoittelemassa ennen muiden rotujen arvostelun alkamista.  Sattuipa niin, että tuomari saapui paikalle meidän ollessa kehässä harjoittelemassa ja arvuutteli, josko koirat ehtisivät ylikuntoon ennen omaa vuoroaan.

Kehän laidalle ilmestyi aamupäivän aikana lisää gööttejä omistajineen juttuseuraksi.  Erityisesti odottelimme Otsolaisen kanssa kasvattaja-Hallaa, joka oli edellisen kerran nähnyt O:n silloin noin yhdeksänviikkoisena, kun sen Helsingistä hain.  Tosi mukavaa oli tavata ja jututtaa Hallan lisäksi myös Tildan isäntäväkeä!  Otso oli ihmeissään kaikesta saamastaan huomiosta:)

Kehässä kävimme ensimmäistä kertaa avoimessa luokassa, jossa Otso sijoittui toiseksi.  Arvostelu on lisätty Näytelmissä-sivulle.  Matkaseuralaisista Maijuli esiintyi topakasti saaden EH:n ja Karkki oli VAL ERI/1, onnea!  Isot onnittelut myös Tildan upeasta menestyksestä (JUN ERI/4 PN1 VSP) kotiväelle ja kasvattajalle!  Terveisiä myös kaikille kehän laidalla olleille, niin vanhoille kuin uusillekin tutuille.  Tokoryhmäkaverimme ja paluumatkan reissuseuramme mitteli-Daisy olla täräytti PN1 ja VSP, ONNEA!

Kamerakin oli kyllä mukana ja matkusti reissun tosi näppärästi repussa näkemättä juuri päivänvaloa...  Näyttelyn jälkeen lähdettiin kotimatkalle ja yllättävän paljon positiivista huomiota saivat kolme gööttiä rauhallisesti bussissa matkustaessaan, kadulla kulkiessa ja asematunnelissa pizzaa odotellessa.  Suunnittelin jo kolehtiastiaa, kun Tuijan käväistessä kaupassa Karkki esitteli pitkään ja hartaasti mangustiseisontaansa ohikulkijoille asematunnelissa.

Kotimatkalla junassa pilkkivät kaikki.  Kameraahan ei kannata repusta kaivaa, joten tässä pari puhelimen kameralla otettua räpsyä.

Otso ja Maija huilaa

Karkin oma piilopaikka

Kaverukset vielä kerran

Tänään päivällä lähdettiin samalla porukalla karistamaan loputkin näyttelytomut tassuista ja tossuista.  Parin asteen pikkupakkasessa päivänvalonaikaan on kyllä hienoa lenkkeillä!

Otso ja MP painii...

... ja painii

MP:lle on kasvanut siiiiiiivet selkään?!  Karkkikin ihmettelee.

Otso juoksuttaa tyttöjä

Karkki saavuttaa, mutta MP:n kohtaloksi käy kuoppa lumessa

Karkki innostui loppumatkasta riekkumaan Otson kanssa ja MP on taas rähmällään:)

Sitten hieman kuulumisia talven ajalta, kun edellisestä päivityksestä on vilahtanut jo lähes kaksi kuukautta.

Ollaan ulkoiltu kavereiden kanssa, joskin tyttöjen juoksut ovat sitä hieman hidastaneet/estäneet.

Tammikuun lopussa juoksutauolla oli vasta Ava, niinpä Ricon, Karkin ja Maijan kanssa myllättiin uusia polkuja umpihankeen

Paljon uutta, pehmeää lunta oli satanut

Rico ja Otso samoja varpuja merkkaamassa

Joitakin viikkoja sitten Otso pääsi mittailemaan jalkojensa riittävyyttä syvässä pehmeässä puuterilumessa emännän turvautuessa lumikenkiin.

Missä töppöjalat eivät riittäneet, mentiin sinnillä ja sitkeydellä hajujen perään

Kummallisesta talvesta johtuen ehdittiin jäälle ulkoilemaan kunnolla vain kerran tänä talvena.  Sattuikin upea aurinkoinen päivä!

Otso liitämässä jäällä

Jätämme teidät tällä kertaa Otson lumitunnelmointeihin - kiitokset näistä kuvista niiden ottajalle:)

Nyt voidaankin jo alkaa odotella kevättä ja uusia retkiä!  Vielä suuret synttärionnittelut Otson sisaruskatraalle!